کردستان

ساخت وبلاگ

در اقلیم کردستان عراق ماه‌های تابستان یعنی از ژوئن تا سپتامبر بسیار گرم و خشک هستند. در ماه‌های ژوئیه و اوت، یعنی داغ‌ترین ماه‌ها، میانگین دما ۳۹ تا ۴۳ درجه است و در بسیاری روز‌ها به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم نزدیک می‌شود. پاییز‌ها خشک و ملایم است. میانگین دما در ماه اکتبر ۲۴–۲۹ درجه است و در نوامبر کمی خنک می‌شود. زمستان‌ها ملایم هستند، به جز در کوه‌های بلند. میانگین دما‌های بالای زمستانی ۷ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و میانگین دما‌های پایین زمستانی ۲–۷ درجه سانتی‌گراد است.

 

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 18:15

اسم من سیلویا است و می‌خواهم از تجربه سفر فوق‌العاده خود به ایران و به خصوص سفر به کردستان برای شما بگویم. من زمان خوبی را برای سفر به ایران انتخاب کرده بودم و در نوروز مهمان مینا و خانواده‌اش در تهران بودم. 

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 18:13

استان كردستان بخشی از سرزمینی است كه تحت حكومت مادها اداره می شده است . كردها یكی از شعبه های مشهور نژاد آریایی هستند كه از حدود 2000 سال پیش از میلاد مسیح از شرق به ایران وارد شده و به شمال غربی و مشرق دریاچه ارومیه مهاجرت نموده اند و محققان در آریایی بودن آنها شكی ندارند .

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1399 ساعت: 18:12

معرفی موزه قلعه فلک الافلاک

به نقل از وبلاگ کردستان تا اسم لرستان بر زبان می آید مطمئنا آبشارها و جویبارهای بی نظیری را تجسم خواهید کرد که تنها بخشی از دیدن های خرم آباد را تشکیل می دهند. قلعه فلک الافلاک در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است که بناهای تاریخی و لوازم تاریخی فراوانی را می توان درون موزه آن مشاهده کرد.  شما با رفتن به این موزه با تاریخ ایران در زمان های قدیم آشنا خواهید شد. در موزه مردم شناسایی نحوه زندگی پیشینیان را به نمایش گذاشته اند و در موزه باستان شناسایی آثاری را که کشف کرده اند، مربوط به صده های قبل می شوند، قابل مشاهده هستند.

کردستان...
ما را در سایت کردستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi kordestaan بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت: 0:36